Een zakelijke opslagruimte huren: de belangrijkste informatie voor ondernemers

Voor veel ondernemers kan een zakelijke opslagruimte huren een interessante optie zijn. Zo kan het bijvoorbeeld zorgen voor wat extra ruimte voor de opslag van winkelvoorraden; of zijn er zelfs ondernemers die hun bedrijf runnen vanuit een opslagruimte. In dit artikel vertellen we je alles wat je moet weten wanneer je denkt aan een zakelijke opslagruimte huren.

Voor wie is een zakelijke opslagruimte huren interessant?

Er zijn voor ondernemers tal van redenen waarom het kiezen van een zakelijke opslagruimte een interessante optie is. De voornaamste reden is een tekort aan ruimte; een opslagruimte is natuurlijk ideaal voor het opslaan van voorraad, goederen of retouren. Wanneer dit de reden is voor het huren van de zakelijke opslagruimte, is het verstandig om te kiezen voor een vocht- en vorstvrije ruimte om schimmel en vochtschade tegen te gaan.

Ook kun je een zakelijke opslagruimte huren om je werk en privé meer te scheiden. Ondernemers kunnen hun materiaal opslaan in een opslagruimte in plaats van het iedere keer mee naar huis mee te nemen. Vooral voor startende ondernemers kan het erg interessant zijn, ze kunnen gebruik maken van allerlei gedeelde faciliteiten op het complex en ontmoeten daarnaast vele andere ondernemers. Ook kun je jouw garagebox of opslagruimte gebruiken als bedrijfsadres en je bedrijf volledig runnen vanuit je opslagruimte.

Wil je meer weten over waarom een zakelijke opslagruimte huren interessant is? Lees de blog over de vijf redenen waarom een zakelijke opslag huren een goed idee is.

Hoe groot moet mijn opslagruimte zijn?

Voor veel ondernemers is het kostenplaatje erg belangrijk, om de huurkosten zo laag mogelijk te houden is het belangrijk om de benodigde ruimte te weten. Het berekenen van de benodigde opslagruimte kan heel eenvoudig gedaan worden met een ruimtecalculator. Je hoeft alleen maar de hoeveelheid dozen in te voeren en de ruimtecalculator komt met de best passende opslagruimte. Wil je ook werken in de ruimte, of makkelijker bij je spullen komen? Houd daar dan rekening mee. Denk ook direct aan mogelijke uitbreiding, kan je eventueel overstappen naar een grotere opslagruimte mocht dit nodig zijn? Het makkelijkste is natuurlijk als dat direct bij dezelfde aanbieder zou kunnen.

Zakelijke opslagruimte huren: kosten en aftrekposten

De precieze kosten van het huren van een zakelijke opslagruimte hangt af van veel verschillende factoren. Zo hebben onder andere het soort en de grootte van de opslagruimte invloed op de prijs van de opslagruimte. Maar ook de faciliteiten van het complex hebben invloed op de prijs. Bijvoorbeeld: een complex dat 24/7 bewaakt is, kan prijziger uitvallen dan een complex waar helemaal geen beveiliging aanwezig is.

Wanneer je zakelijk een opslagruimte huurt is de betaalde BTW direct aftrekbaar, ook zijn de kosten voor de huur op te voeren als bedrijfskosten. Deze zijn dus weer aftrekbaar van de winst van de onderneming, waardoor je uiteindelijk minder inkomstenbelasting betaalt.

Vind de ideale zakelijke opslagruimte met de keuzehulp van UnitExpert

Op de site van UnitExpert vind je het grootste overzicht van aanbieders van opslagruimte in Nederland. Door voor- en nadelen van locaties met elkaar te vergelijken op basis van jouw voorkeuren kom je gauw te weten waar jouw spullen het best af zijn. Laat je eenvoudig op weg helpen door de Keuzehulp en vind de beste zakelijke opslagruimte.

Gebruik de keuzehulp
© UnitExpert 2022